Nikon 1 V1 + 1 NIKKOR VR 10-30mm + 1 NIKKOR VR 30-110mm wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nikon 1 V1 + 1 NIKKOR VR 10-30mm + 1 NIKKOR VR 30-110mm wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Ewald sr 18-07-2012
Voor beoordeling "mogelijkheden" geef ik een 8, ondanks dat ik nogal wat mis, maar er zijn ook veel nieuwe mogelijkheden. Dus toch een 8.

Tot nu toe een Nikon dSLR, met normale lensen, gebruikt. Ik heb last van essentiële tremor (beven/trillen), camera te zwaar en geen VR-lensen, dus... je raadt het al, alleen maar onscherpe foto's.
Heb nu de Nikon 1 V1, met 10-30mm en 30-110mm, uitgeprobeerd en ben behoorlijk enthousiast. Bij vol tele en 1/60s kan ik zelfs weer scherpe foto's maken.
De 30-110mm tele (dSLR 300mm) is meer dan de helft kleiner en lichter als mijn oude 50-200mm.

Het display is erg goed, maar de elektronische zoeker (100% dekking) is TOPPIE.
Jpeg's zien er zeer goed uit, maar NEF (RAW) is nog een stuk beter (meer scherpte/lijnen per mm). En zeer zeker voor die kleine censor. Tja, moet je wel "Nikon Capture NX2" er bij kopen. Met View NX2 (op CD in doos) kun je NEF (RAW) niet echt aanpakken. TIP: Capture NX2 v2.3.0 of nieuwer, anders kun je deze NEF niet openen.

10Mp lijkt wat aan de kleine kant, maar voor een afdruk op A4 groot zat.
Waarom maar 10Mp wordt duidelijk als je 60b/s. (in maximale resolutie) schiet. Dat is een top prestatie in verwerking (processor en opslaan) en zou bij bij 16Mp voor deze prijs nog niet lukken.

Slow-motion met opname in 1200fps (ook 400fps), kun je een waterdruppel zien vallen.

Geen Touchscreen, daar ben ik blij om. Heb met mijn trillende vingers al genoeg last met het mobieltje. Het menu is eenvoudig en snel in gebruik.

Voor filmen kun je gelukkig 64Gb kaartjes gebruiken.